Oleme tegelenud elektrijalgrataste müügiga juba mitmeid aastaid. Selle aja jooksul oleme omanikelt uurinud, mis neile meeldib kõige rohkem elektrirattaga sõitmise juures.
Peamine väide on see, et saab punktist A punkti B ilma suurema vaevata. Sõitmise kergus – tunne, nagu oleks kogu aega tuul tagant ja tee kergelt allamäge tekitab kerget sõltuvust.
Huvitav on ka fakt, et enamus elektrijalgrattaga sõitjaid väitsid, et sõidavad rohkem, kui varem tavalise jalgrattaga. Tundub loogiline. Kilokaloreid kulub justkui vähem, aga seda kompenseerib pikem värskes õhus viibimise aeg.
Samuti meeldib e-ratturitele vabadus valida: kas vändata ise rohkem või lasta seda teha mootoril. Seega head valikud, kas pole?
Seda, et elektrirataste vastu tuntakse ka Eestis rohkem huvi, näitavad statistilised numbrid otsingumootorites. Kuna teema on huvipakkuv, otsustasime panna kokku nö korduma kippuvad küsimused.
Kas ma pean elektrijalgrattaga väntama?
Tegelikult ei pea inimene elus midagi tegema, aga kui ta tahab Electra elektrirattaga sõita, siis oleks seda mõtekas teha. Elektrirattal on väntamist assisteeriv mootor, mis ilma väntamata ei aktiveeru. Mootor annab väntamisele lisajõudu alates +40% kuni +300%. Kogu jõud sõltub valitud võimsuse režiimist ja mootori tüübist.
Kui palju ma saan sõita elektrijalgrattaga?
Sõltub mudelist.
Keskjooksu mootoriga mudelitega keskmiselt umbes 75 KM
Tagarummu mootoriga mudelitaga keskmiselt umbes 45 KM
Aga oleneb päris paljudest asjaoludest:
- ratturi kaalt koos jalgrattaga ( mida raskem oled Sa ise või Sinu seljakott, seda rohkem energiat on vaja)
- mootori ja aku võimsus – keskjooksu mootori ja 500 Wh akuga saab sõita umbes kuni 120 km. Rummumootoriga ja 250 Wh akuga saab sõita umbes kuni 60 km.
- keskkond – tee kvaliteet, tuul, temperatuur mängivad väga olulist rolli
Ehk kui Sul pole seljakotti ja tuul on tagant, tee on allamäge ja sile ning õues on soe, on Su teekond ühe aku laadimisega tunduvalt pikem kui tingimused on vastupidised. Seega, sõltuvalt erinevatest tingimustest võib tegelik läbisõidu vahemik olla väga suur: 30-160km.
Milline on elektrijalgratta maksimaalne kiirus?
Põhimõtteliselt ei ole elektrijalgrattal kiirusepiirangut, aga mootor lõpetab assisteerimise peale 25km/h.
Kui kaua peab elektrijalgratta akut laadima?
Electra kasutab kahte tüüpi akusid: 500 Wh ja 250 Wh. Esimese variandi laeb 100% täis 4,5 tunniga ja teise 4 tunniga.
Kas akut saab ratta küljest ära võtta?
Keskjooksu mootoriga mudelitel, millel on Boschi aku, saab küll ja selleks ei ole tarvis mingeid spetsiaalseid tööriistu. Vajad vaid võtit (komplektis), et aku lukust lahti teha. Aku lukustus on lisatud turvalisuse eesmärgil.
Rummomootoriga mudelite puhul akusid ise maha võtta ei saa, need on täielikult integreeritud jalgratta raami sisse.
Kas Boschi aku tuleb laadimise ajaks ratta küljest ära võtta?
Ei pea, aga võib võtta. Akut saab laadida elektriratta küljes ja võib ka laadida kui aku on elektriratta küljest ära võetud (näiteks kontori laual). Seega valik on Sinu!
Tagarummu mootoriga mudelite akusid ei saa elektriratta küljest ära võtta ja neid tuleb laadida ratta küljes.
Kas ma võin sõita oma elektrijalgrattaga kui sajab vihma?
Otseloomulikult, sest Electra mootorid ja akud on niiskuskindlusega IP 54 (tolmu ja pritsmete kindel).
Kas ma võin sõita elektrijalgrattaga talvel, kui on miinuskraadid?
Jah, kui end soojalt riidesse paned. Aga külma ilmakorral tuleb arvestada asjaoluga, et miinuskraadidega kahaneb aku vastupidavus oluliselt.
Kas talvel võib akut laadida õues?
Ei, kui temperatuur on alla 0C kraadi! Laadimiseks sobiv temperatuur on alates +1C kuni maksimaalselt +40C. Aga parim on akut laadida toatemperatuuril.
Kuidas pesta elektrijalgratast?
Elektriratta pesuga tuleks ettevaatlik olla. Kindlasti ei tohi seda pesta survepesuriga, sest see võib kahjustada elektroonilisi osi! Kui elektriratas on väga porine, soovitame puhastada suurema pori rehvidelt voolikust tuleva vee abil hoidudes mootorile ja akule otse vee peale valamisest ja seejärel puhastada niiske lapiga elektrijalgratta ülejäänud osad. Lõpuks tuleks pehme lapiga kuivatada mootor ja aku. Hea oleks ka seejärel õlitada ketti.
Ja kui ise ei viitsi, võib alati ratta puhastamise usaldada spetsialistide hoolde!
Elektriratas on tulnud selleks, et jääda! Tõepoolest pakuvad need elektrilised sõiduriistad viimasel ajal palju kõneainet. Need on põnevad, kõrgtehnoloogilised, vaiksed, uuenduslikud ja kohati ka staatuse sümbolid. Vaata, milliseid elektrirataste mudeleid pakub Electra.
Näiteks müüakse Hollandis juba aastast 2018 rohkem elektrijalgrattaid kui tavalisi jalgrattaid. Osad on isegi arvamusel, et mehaaniline jalgratas jääb peatselt muuseumi eksponaadiks. Päris julge väide, aga eks seda näitab aeg. Aga mingi võlu neis elektriratastes tõepoolest on. 😀
Küsimuste korral võta palun julgesti ühendust: electra@electrarattad.ee, tel. 5093687. Või veel parem, tule proovisõitu tegema!
Autor
Kairi