Märtsi kuus on olnud raadiost aeg-ajalt kuulda üleskutset, et kiida teenindajat, sest märts on hea teeninduse kuu. See on väga tore üleskutse minu meelest, sest eestlastena me ei ole just üleliia ülevoolavad oma kiitusavaldustega. Üks siiras tänu, väike tunnustus või lihtsalt naeratus teenindajale võib olla uskumatult tähendusrikas. Tean seda omast kogemusest ja oskan seda hinnata.
Aga kuidas teenindajana pakkuda sellist kogemust kliendile, et tal oleks põhjust tänada? Mina võin julgelt väita, et parim valem on see, kui müüd toodet või teenust millesse Sa ise päriselt usud. Ja kui Sa oled lausa selle toote või teenuse fänn siis uskuge, see ei jää kliendile märkamata. Sul pole vaja „nui neljaks“ midagi kliendile pähe määrida ja sul pole vaja kasutada mitte mingeid raamatust õpitud müüginippe ja -trikke sest kui Sa räägid sära silmis oma tootest siiralt, õhinaga ja ausalt siis jõuab see ka kliendile pärale. Ei pea vist mainimagi, et selle eelduseks on loomulikult toote või teenuse põhjalik tundmine. (Aga olles oma toote fänn oled sa loomulikult ammu kõik detailid omale selgeks teinud) 😊
Minul on elus vedanud, mul on juba mitu aastat olnud võimalus müüa tõesti suurepäraseid tooteid mida ma ise fännan. (Siin võib muidugi pikemalt arutleda, kas see on vedamine või oli see pigem otsus teha asja millesse ma usun.) Ja see on andnud mulle uskumatult palju ägedaid ja siiraid kogemusi klientidega. Vahel tuleb pisar silma ning mõnda neist tahaks lausa kallistada. Siin on vaid mõned näited:
- Noormees, kellele peale traagilist autoavariid öeldi, et heal juhul hakkab ta käima, aga kindlasti ei saa ta jalgrattaga sõita – tegelikult oli tal vaja vaid õiget jalgratast ja julget pealehakkamist. Imetlusväärne, milline tahtejõud ja meelekindlus!
- Noor neiu, kes kukkus elu esimesel koolipäeval jalgrattaga nii täbarasti, et käe luu katki. Peale seda ei julgenud ta istuda ratta sadulasse kaks aastat. Kuid siis sattus ta juhuse tahtel minu juurde jalgrattaid proovima ja nüüd kihutab ta juba üsna enesekindlalt rattal ringi.
- Härrasmees tuli korraks vaatama elektriratast oma naisterahvale. Ta proovis, testis, uuris kõike väga põhjalikult, võrdles mudeleid viimse detailini, jõudsime rääkida uskumatult palju isegi maast ja ilmast. Lõpuks ta lahkus peale kolme tundi poest otsusega soetada nii endale kui ka naisele e-ratas. Kui ta järelkäruga e-ratastele järgi tuli, ulatas ta mulle šokolaadikarbi ja ütles, et ma annaks teada kui tulevad uued mudelid…
- Meesterahvas soetas peale pikka võrdlemist ja kaalumist suve lõpus endale ja oma kaasale e-ratta uskudes, et kasutab seda pigem siis kui ilm ilus. Aga juhtus nii, et sellel talvel müüs ta oma auto igatahes maha.
- Kui Sa oled suutnud juba siiamaani lugeda (suur ja siiras tänu Sulle, tavalised inimesed nii pikki tekste tänapäeval enam ei loe) siis palun loe läbi ka viimane tagasiside (muutmata kujul) mille võttis vaevaks kirjutada üliarmas klient Ilona Otepäält. Kommentaarid on siin isegi liigsed. Aitäh kõikidele minu klientidele, olete maailma parimad! Päriselt 😊
Ilona lugu:
Tegime põliste linnainimestena mingil hetkel spontaanse otsuse – kolisime maale elama. Varakevadine loodus, oma aed, ühistuvaba majapidamine ja hinge puudutav vaikus – see kõik oli nii suur ja joovastav muutus, mida me ei suutnud lihtsalt paigal olles kuidagi ära integreerida. Mõni päev peale kolimist saime aru, et uue keskkonnaga suhestumiseks vajame jalgrattaid. Ja kui juba midagi osta, siis olgu sõiduvahendid stiilsed ja mugavad! Kriteeriumid said paika pandud, nii sukelduski iga pesakonna liige netiavarustesse omale valikuid tegema. Oli esimene pandeemiakevad, tarneajad ja katsetamisvõimalsed tavapärasest ahtamad, riskide maandamiseks ja kohalike kaupmeeste toetamiseks sirvisime vaid .ee kaupluste pakkumisi.
Kõik järgnev on kui uskumatute loteriivõitude jada😊. Kui hakkasime leitud lemmikuid peale tunde kestnud otsinguid üksteisele ette näitama, siis selgus hämmastav kokkusattumus, et minul ja pojal oli mõlemal mitmesajast variandist leitud vaid üks eelistus ja see oli mõlemal täpselt sama ratas – Cruiser Lux Fat Tire 7D, mida müüb Tallinna Kadaka teel asuv kauplus Electra Jalgrattad! Me ei saanudki enam kuidagi kokkuleppele, et üks meist kahest ikkagi mõne teise mudeli kasuks valiku teeks, sest kahte ühesugust ratast ilma kogemuseta pimesi osta polnud julgust.
Kui tellitud Cruiser sõidukorda seadistatuna müügiga tegeleva toreda pereettevõtte poolt isiklikult otse koduhoovis pidulikult meile üle anti, läks silmavaade ikka päris vesi-uduseks, sest reaalsus osutus stiilsemaks ja võimsamaks kui netipoe klantspildid aimata lasid! Nüüd tellisime julgelt sama mudeli veel kord ja ootame oma teist õnneratast suure ärevusega, justkui tekiks kohe-kohe perelisa kutsika või kassipoja koju toomisega:) Selle rattaga sõites oled hetkega õnnelik! Cruiser Fat´i disain ja mugavus ja stoiline vastupidavus on väärtused, millest lihtsalt mitte kunagi küllastust ei saa tekkida. Tänu meie Cruiserile toimus kogu sõiduhooaja jooksul ka suur hulk toredaid uue kogukonna liikmetega tutvumisi, sest meie sõitmised päädisid pea alati möödujate lehvitamiste, pildistamiste või uudistavate vestlustega. See on lihtsalt nii tähelepanuväärne jalgratas, et tekitab kõigile tugevaid positiivseid emotsioone.
Tänud veel kord Kairile ja tema kompetentsele peretiimile selle elamuse eest, turvalise ostukogemuse ja sooja teeninduse eest! Tänu teie tööle muutus meie elu kordades toredamaks, aktiivsemaks ja atraktiivsemaks 😊.
Ilona Otepäält
Kirjutas
Kairi